donderdag 22 april 2010

Hallo mama's en papa's,
Tot nu toe hebben we dit schooljaar aan grote projecten gewerkt. De kleuters steken hier heel veel van op, maar kunnen nog meer opsteken wanneer we aan kortere projecten en onderzoekjes gaan werken. Hiermee bedoel ik dat ik ga werken rond de dingen die leven bij de kinderen of de spullen die ze mee naar de klas brengen (kan een voorwerp van thuis zijn, maar het kan ook een verhaal zijn, ...). Op deze manier gaan we korter op de bal spelen naar de interesses van de kinderen. Dit gaat voor de kinderen op een natuurlijkere manier gebeuren, aangezien ze het toch wat moeilijk hebben met het opstellen van vragen (i.v.m. een project) en het opstellen van een planning. Op deze manier denk ik nog korter te staan bij de leefwereld van de kinderen en wat er in de klas leeft.
Groetjes An.
Vanmorgen was Lieselot afwezig, waardoor er enkele kinderen van haar klas naar de onze kwamen. Zo kwamen er enkele vriendjes die vorig jaar in ons klasje zaten terug naar ons, dat was leuk zeg.
We puzzelden samen.



Lore kwam voor de Franse les. Dieter was afwezig dus ging ik met de kinderen in de zaal peuterdans doen.

In de namiddag tekenden we met stiften, als we verschillende kleuren op elkaar doen veranderen de kleuren.
In de namiddag was Rik (mijn zoontje) in de klas. Normaal is hij bij mijn mama, maar ze was ziek. Dus ging ik hem tussen de middag oppikken en zo speelde hij samen met de kindjes van de klas. De kinderen vonden het super en vroegen of hij voortaan altijd mee mag komen.
De grote vrachtwagens deden een ritje met Huseyin.

We speelden het spel "dier op dier" waarbij we de dieren moeten stapelen.

In de tent werd er wat geknuffeld en gerust.

Max toonde zijn kunsten op het krijtbord.