maandag 10 september 2012

Mededeling

Op vrijdag voormiddag gaat Martine (kinderverzorgster) in de klas zijn. Ik ga met de kinderen van Lieselot zwemmen (Lieselot is naar een vergadering over taalsensibilisering in Leuven).
In de namiddag ben ik gewoon terug in de klas.

Mededeling

Op 25 sept. gaan we zoals eerder vermeld een harmonicabus bekijken. Lissy bekeek voor ons de uren van de bus, waarvoor bedankt.
We vertrekken om 13 u vanuit de school naar de bushalte. Om 13.30 u stappen we op de bus. Om 15 uur nemen we in Tielt-Winge de bus terug naar Diest. Hierdoor zullen we die dag 10 minuten later terug zijn op school.
Jullie kunnen nog steeds je naam noteren aan het bord van de klas als jullie met ons mee kunnen gaan.

Alvast bedankt,
An

Een kijkje in de klas:

 Liam toonde trots zijn paraplu, hij vertelde dat hij dan droog blijft als het regent.
 We keken eens of dat wel klopt, ik nam een beker water en goot het over de paraplu en
 het water liep er mooi af en de druppels kwamen op de zetel, Liam bleef droog.
 Lena vertelde over de kleuren van hoor pony, dus deden we een kleurenspel. Ik liet een kleur zien en dan moesten de kinderen zo snel mogelijk in de juiste zetel gaan zitten, wanneer er geen plaats meer was mochten ze op elkaars schoot gaan zitten. ROOD
 BLAUW
 We gingen aan de slag met de stempels.


 De vrachtwagens legden vandaag een hele lange weg af doorheen de klas.
 Er werd fijn gespeeld met de boerderij en het kasteel.

 In de gang werd er gespeeld in het ballenbad.
 Ook de zandbak en het speeltuintje kenden vandaag veel succes.


 Heel wat kinderen kwamen naar het schoonheidssalon. Kijk eens wat een mooie nagels en lippen.

 We lazen de avonturen van Jenny en Emile die op bezoek gingen bij Jonas en Sander.
 We speelden het handpoppenspel.
 In de namiddag gingen we naar de turnzaal, Ilse en ik tikten de kinderen met de buis.


 We gingen ook even zwemmen in de zee, wanneer de muziek stopte gingen we vlug naar onze boot.
 Als afsluiting gingen we even liggen en snoezelen op rustige muziek.


 We zetten de waterbaan buiten en enkele bakken met water, wat is dat leuk zeg.


 We hebben bellen geblazen die we dan moesten proberen te vangen.


 Rien en Zuna vonden stokken waarvan ze graag een toverstaf zouden maken.
 Nell, Marieke en ik lazen een verhaaltje.

En zo ging onze dag weer snel voorbij. Tot morgen.

Mededeling

Beste ouders

Hieronder vinden jullie het verslag van de klasavond.
Met dank aan Sara, de mama van Pia!


KLASOVERLEG
JONGSTE KLEUTERS
Wie maakt het verslag?
VOORSTELLEN:
Iedereen stelt zichzelf even voor.
An en Ilse stellen zichzelf voor.
Sven komt ons helpen op maandag, dinsdag en donderdag. Bij de jongste kleuters komt hij langs op donderdag. Sven heeft een mentale handicap en komt van Martine Van Camp. Binnen onze school bieden wij hem duidelijk omschreven taken aan. Zoals bekers afwassen, een simpel spel begeleiden, mee begeleiden met het verven, borstels uitwassen, fruit en koekjes gaan halen, borstelen… Sven is een extra zorg voor ons, maar als leerkracht staan wij ervoor open om hem te zien groeien in zijn mogelijkheden. Hij komt supergraag naar De Pit, hij ziet dit als zijn werk. Zijn verantwoordelijkheid.
Martine, de kinderverzorgster, komt elke dinsdag afwisselend bij An en Ilse helpen. Dit jaar komt Martine ook, om de twee weken, op vrijdagnamiddag.
KLASOUDER:
Elke klas heeft een klasouder. Het mogen er ook 2 zijn. Dit is een taak ter ondersteuning van de leerkracht.
1. De klasouder is een aanspreekpunt voor klassikale vragen, ideeën of problemen of vragen in samenwerkingsverband
2. de klasouder werkt mee aan een goede communicatie. Zij verwijzen ouders met vragen door naar de juiste persoon en polsen nadien bij de ouders of alles vlot verlopen is.
3. de klasouder kan initiatieven nemen door bij bepaalde gebeurtenissen de praktische zaken te coördineren
4. de klasouder biedt ondersteuning bij bepaalde klasactn, bijvoorbeeld ouders vragen om kinderen te begeleiden bij uitstap
5. de klasouder maakt een duidelijk verslag op van het klasoverleg zodat de ouders die niet aanwezig konden zijn, op de hoogte blijven van de besprekingen. De klasouder legt het verslag voor aan de leerkracht die het op zijn/haar beurt, na controle op de website plaatst of aan de ouders bezorgt.

REACTIE OP KLASAVOND DOOR OUDERS:
Sara (mama Pia) en Ilse (mama Nand) worden de klasouders van de klas van Ilse.
Marc (papa van Jonas en Sander) is de klasouder van de klas van An.
Sara en Ilse zouden graag de mailadressen willen verzamelen. Van sommige ouders hebben ze het mailadres nog niet. Ze voorzien een blad in de klas waarop jullie je mail kunnen opschrijven.
STUDIETOELAGE:
We hebben papieren liggen voor de aanvraag van studietoelage. Eén kind op drie komt hiervoor in aanmerking. Het is dus zeker de moeite om dit even na te gaan.
REACTIE OP KLASAVOND DOOR OUDERS:
Ilse (mama van Nand) wil de ouders die hier vragen rond hebben bij helpen.

OPVANG EN OP TIJD KOMEN:
Niki, Marleen & Carine doen de opvang in de Pit.
Ochtend: 7u30 tot 8u00 opvang in de overdekte speelplaats.
Toezicht: 8u00 tot 8u30 op de speelplaats.
Van 8u00 tot 8u30 staat er een leerkracht op de speelplaats en van 8u15 tot 8u30 staat er ook een leerkracht aan de poort. Afgelost door Ewoud en Caroline van 8u30 tot 8u40. Bij regenweer in de zaal als er een leerkracht toezicht houdt. Kinderen mogen dus niet alleen of met ouders in de zaal zonder toezicht. Er kan altijd iets gebeuren.
Vanaf 8u30 zij de juffen in de klas. De kinderen mogen dan binnen komen en ouders kunnen op dat moment bij de leerkracht terecht voor eventuele vragen of een babbeltje. Ouders kunnen dan ook in de praatrondemap kijken. Om 8u40 moeten alle kinderen binnen zijn en gaan de ouders naar huis. Het is belangrijk dat de kring dan kan gestart worden. Er zijn immers kinderen die al van 8u30 in de kring zitten en anders moeten die kinderen te lang stil zitten en kan niet elk kind zijn of haar verhaal kwijt omdat er te weinig tijd is. Kom je later dan 8u40 toe, dan moet je met je kind in de gang blijven wachten tot 9u00.
Na school mogen de ouders hun kinderen komen afhalen in de kring. De andere kleuters gaan naar de speelplaats toe en kunnen daar opgepikt worden als je niet om 15u30 op school geraakt.
De avondopvang begint vanaf 16u tot 18u00 door Niki & Marleen.
OPGELET: woensdag GEEN opvang!
Als je ’s ochtends toch te laat bent gelieve je kindje dan alleen de klas laten in te komen en het afscheid kort te houden.
REACTIE OP KLASAVOND DOOR OUDERS:
Kindjes die naar De Kliek of Het Kliekske gaan, worden afwisselend door An en Lieselot gebracht.

SPEELTIJDEN:
Tijdens de speeltijden wordt er altijd buiten gespeeld behalve bij regenweer. Dan spelen we de kleuters in de overdekte speelplaats en de lagere school onder het afdak.
FIETSDAGEN:
De kls mogen hun eigen fiets of step meebrengen. Hier fietsen we op, in de gang. We nemen de fietsen NIET mee naar buiten. Er zijn genoeg kleuterfietsjes bij ons op school. Op sportdagen of bij een onderzoek over de fiets, dan kan er wel al eens op de speelplaats met de eigen fiets, gefietst worden. Gelieve deze dan steeds van naam te voorzien, zodat er geen vergissingen kunnen gebeuren. ’s Morgens en ’s avonds kan er niet gefietst worden, dit enkel onder de speeltijden.
FRUIT, KOEK EN DRANK:
De kleuters krijgen tijdens de voormiddagspeeltijd een koek. In de namiddag eten we een stuk fruit of groente. Dit wordt gezamenlijk opgegeten in de kring. Per dag is er voor de ganse school hetzelfde stuk fruit/groente en dezelfde koek voorzien. De kinderen mogen de ganse dag door water drinken. Bij de koek en het fruit zijn er gezamelijke momenten voorzien om te drinken. Bij de boterhammen, die samen met de leerkracht in de klas worden opgegeten, kunnen de kinderen kiezen tussen water, appelsap en melk.
We vragen of ieder kind zijn eigen, voor het kind duidelijk herkenbare, beker meebrengt voorzien van een naam.
Als er overschot is van fruit en groente, proberen we daar in de klas iets mee te maken dat we dan verdelen over de rest van de school. Ook tijdens de workshops van onze feesten kan het overschot van fruit verwerkt worden.

LUIERS, RESERVEKLEEDJES,…:
Als je kind nog niet helemaal zindelijk is kan je hem/haar ’s morgens een luierbroekje aandoen. Dit kunnen de kinderen zelfstandig op en neer trekken. Je mag dan wel gewone luiers meegeven, dit gaan vlotter tijdens het verversen.
Kindjes die een luier dragen brengen best voldoende reserve luiers en een pakje vochtige doekjes mee.
An legt deze in haar klas of laat ze in de boekentas zitten. Bij Ilse zijn er voor de instappers persoonlijke bakjes voorzien in gang. Je kan hierin altijd kijken of alles nog voorradig is. Ook de kindjes van de eerste kleuterklas mogen reservekledij meebrengen. Een slip, broek, kousjes. Dit mag in de boekentas blijven zitten. An gebruikt de reservekledij die op school ligt voor kindjes die een ongelukje hebben.
Ook de kindjes met een luier worden regelmatig op het toiletje gezet maar we vragen wel om ook thuis met de zindelijkheidstraining door te gaan.
Als je kind een ongelukje had en reservekleertjes van de school aanheeft gelieve deze dan gewassen terug te bezorgen aan de klas.
JASSEN, MUTSEN, BOEKENTASSEN, AUTOSTOELEN, BEKKERS EN BROODDOZEN:
Gelieve deze steeds te voorzien van naam op een zichtbare plaats.
METER EN PETER:
De kinderen van de derde graad zijn meter of peter van een kindje. Dit wil zeggen dat ze ervoor zorgen dat ze op tijd in de klas zijn en ze zorgen ervoor dat ze zich goed voelen op de speelplaats.
MEDICATIE:
We mogen geen medicatie toedienen. Wanneer er antibiotica moet toegediend worden, kan de ouder dit komen doen in de klas.

LUIZENBRIGADE:
Op school is er een luizenbrigade, dit team controleert de kinderen na elke vakantie. Wanneer er luizen in de klas zijn gebeurt de opvolging sneller. Wanneer de kinderen tijdens de controle niet op school zijn, krijgen ze een brief mee naar huis met de vraag van de kinderen zelf te controleren.
Wanneer het controle is ontvangt iedereen hiervan een mail met de vraag van de haren van de meisjes in één staart te doen. Dit omwille van het gemak om snel een nieuwe staart te maken.
Wanneer jullie thuis luizen constateren, gelieve dit dan te melden aan de school.
Wanneer jullie interesse hebben om hiermee te helpen kan je je melden aan Britt of Ewoud.
REACTIE DOOR OUDERS OP KLASAVOND:
De luizenbrigade is op zoek naar helpende handen. Meestal controleert de luizenbrigade de kinderen op donderdagochtend, maar dit mag ook een andere dag zijn. Geïnteresseerden kunnen zich melden bij Britt, Ewoud, An, Ilse, Elke of de mama van sep.
WERKGROEPEN:
Integratie, tuinvrienden, buurtwerking, feesten, dagelijks bestuur zijn de werkgroepen waar geïnteresseerde ouders zich voor kunnen melden, dit kan op het eerste klokhuis en nadien aan de trekkers van de werkgroep.
De leerkrachten zitten ook in een werkgroep, maar zijn geen trekker.
Ilse: pers & koor
An: feesten
REACTIE DOOR OUDERS OP KLASAVOND:
Orsi doet een warme oproep voor de werkgroep integratie. Kandidaten mogen zich per mail (terug te vinden op de blog van de werkgroep) melden bij Orsi. Kandidaten voor andere werkgroepen kunnen zich melden op het klokhuis of per mail aan de trekkers van de werkgroepen.

KLOKHUIS:
Op maandag 17 september is het eerste klokhuis. Hierop worden alle ouders uitgenodigd, het is belangrijk dat de opkomst groot is aangezien hier vaak beslissingen genomen worden.
Er wordt steeds een pedagogisch item behandeld en verslag uitgebracht door de werkgroepen. Dit is 3 keer per jaar.
FEESTEN: HERFSTFEEST, WINTERFEEST, LENTEFEEST EN ZOMERFEEST & ATELIERS:
Telkens voor de vakantie is er een feest. Op deze dag werken de kinderen in de klas. Er wordt in groepjes gewerkt begeleid door leerkrachten en ouders.
Indien jullie ideeën hebben i.v.m. de workshops kan je deze steeds doorgeven en indien jullie willen helpen kan je dit laten weten aan de leerkracht die verantwoordelijk is voor de workshop.
Er zijn ook schoolateliers. Een fijne uitbreiding in vergelijking met de vorige jaren!
Elk schoolatelier zal in teken staan van één van de vijf domeinen van muzische vorming nl beeld, drama, media, beweging en muziek.

Omwille van praktische overweging kiezen we er voor om deze ateliers te laten doorgaan op een woensdag. Ook wordt er een onderscheid gemaakt tussen de kleuters en de lagere school.
Vanzelfsprekend zijn ouders, grootouders, vrienden of familie welkom om zelf een atelier te geven of om een handje toe te steken.
Je kan inschrijven op het blad op het bord in de gang aan de klasdeur.
REACTIE DOOR OUDERS OP KLASAVOND:
Dit jaar staan de ateliers mogelijk in het teken van talenten. Ouders, familieleden... met een talent (koken, dansen, wandelen...) mogen zich opgeven.
In tegenstelling tot vorig jaar wordt er dit jaar ook rond sinterklaas gewerkt. In elke klas zal een‘klasschoen’ gezet worden. Ook rond de ramadan, suikerfeest... kan gewerkt worden indien dit leeft in de klas.
Voor vader- en moederdag wordt er enkel iets gedaan indien dit leeft in de klas. De kindjes maken dan zelf iets voor vader of moeder.

OUDERAVONDEN:
De kleuters krijgen ook een rapportje. Deze evaluaties krijg je mee in december en juni.
Er vinden hier rond ook ouderavonden plaats. Deze dagen kan je terugvinden in het agenda op de website. Per kind worden 20 minuten voorzien. Inschrijven kan je op het bord aan de deur.
AXENROOS:
We werken ook met de axenroos. Op het einde van de dag kan er al eens een praatmoment zijn over deze axenroos. Hier gaan we onze gedragingen doorheen de dag evalueren. Rond deze axenroos kunnen ook activiteiten gedaan worden met de klas of in samenwerking met andere klassen of zelfs met de hele school.
Bv. Eden, vandaag was je een beetje stilletjes. Je was eigenlijk zoals een schildpad. Hij trekt zich ook al wel eens terug.
Marcel, jij kon vandaag heel goed de praatronde leiden. Je bent een echte leeuw. De leeuw geeft ook graag leiding in een groep.
In het rapport van de eerste kleuterklas zullen jullie ook een overzicht vinden van hoe we jullie kind zien in onze klas binnen de axenroos.
TALENTENWEIDE:
In alle klassen hangt er een talentenweide. Daarop komen de talentjes van jullie kinderen. Over de juiste uitwerking hiervan volgt doorheen het jaar nog wat meer uitleg. Hierover hebben we nog een studiedag.
VRIJETEKSTENKRANT:
Over de hele school wordt per maand een vrijetekstenkrant meegegeven. De kleuters kiezen een tekening en vertellen er iets leuks bij. Deze krant wordt voor de kleuters in kleur afgedrukt. Dit omdat kleur belangrijk is om de werkjes van de jongste kleuters tot hun recht te laten komen. De kleuters verzinnen ook een leuke naam voor deze krant.

REACTIE VAN OUDER OP KLASAVOND:
De vrijetekstenkrant voor de kleuters bestaat uit kleurenkopies. Een ouder maakt de bedenking of dit nodig is. Tot nu toe werd er gekozen voor kleurenkopies omdat kleur belangrijk is om de werkjes van de jongste kleuters tot hun recht te laten komen. Andere opties zijn dat de werkjes worden ingescand en doorgemaild of op de blog gezet worden, dat ouders kunnen intekenen op een papieren exemplaar in kleur... Ilse en An nemen dit mee naar de vergadering.
WEBSITE:
Elke klas heeft een blog waar regelmatig iets van de klas op komt te staan. Je kan je hierop abonneren zodat je steeds een mail krijgt wanneer er iets nieuw op de blog staat. Het is ook aan te raden om je te abonneren op de blog van Ewoud.
COMMUNICATIE:
De kleuters krijgen een invulblad mee om een vriendenboekje mee te maken of dit wordt online doorgestuurd door de klasouder.
Belangrijke info kan je steeds vinden op het bord naast de klasdeur.
Als jullie een mededeling hebben kan je ons steeds mailen, bellen, smsen, een briefje in de boekentas steken of ons ’s morgens/ ’s avonds aanspreken.

REACTIE VAN OUDERS OP KLASAVOND:
Dit jaar zullen An en Ilse mee bewaken dat ook de kindjes die later instappen in het vriendenboekje staan en er eentje krijgen. De meeste ouders geven de voorkeur aan een papieren boekje boven een digitaal omdat dit fijner is voor de kindjes en bv. kan meegenomen worden op vakantie om eens een kaartje te sturen naar een vriendje.

KAMP EN UITSTAPPEN:
We doen vaak uitstappen waar we de hulp van de ouders goed kunnen gebruiken om te rijden en om te begeleiden, van de begeleiding verwachten we dat je zorgt voor de je toegewezen kinderen (bij je houden, erop letten dat ze zich gedragen, helpen bij het toiletbezoek en bij het eten, …). Bij het vrij spel houden de begeleiders al de kinderen mee in het oog. Jullie kunnen ook steeds helpen bij het afwassen van de bekers, opruimen van de tafels, uitdelen van fruit of koeken, … We vertrekken samen en komen samen terug op school, dit om een goed overzicht te bewaren.
Een verslagje van de uitstap (vb. wat de kinderen thuis vertelden of wat jullie ervaarden) is steeds welkom voor in de uitstappenmap en om voor te lezen in de klas.
We doen ook een klaskamp. Dit is een uitstap van een volledige dag. Sommige uitstappen kosten centjes, hiervoor betalen de ouders van de zomerklas en eerste kleuterklas 20 euro (maximumfactuur). Als we centjes nodig hebben voor een uitstap, dan zullen deze een week op voorhand verzameld worden door mij of de klasouder. Wij houden in een exceldocumentje bij (en zullen dit ook omhoog hangen in de klas) waarop we kunnen zien als we de 20 euro bereikt hebben.
Dus bij dit geld kunnen meerdere uitstappen gebeuren OF kan in overleg didactisch materiaal aangekocht worden OF wordt, als er overschot is, naar de ouders terug gestort.
REACTIE VAN OUDERS OP KLASAVOND:
De 20 euro mag owv boekhoudkundige redenen niet in 1 keer gevraagd worden. Ilse en An vragen na of de klasouder de 20 euro eventueel mag openen of dat er een aparte rekening kan geopend worden op naam van de klasouder/juf.
VERJAARDAGEN:
De kinderen mogen getrakteerd worden met een gezond tussendoortje. Je mag vrijblijvend een pakje voor de klas kopen, wanneer jullie dit wensen ligt er een lijstje in het kadulleke. Ilse vraagt ook een foto die ze kan hangen op de verjaardagskalender. Dit mag een gewone foto zijn, geen pasfoto.
TURNEN:
De kinderen gaan 2 keer per week turnen in de turnzaal met Dieter. Hiervoor hebben ze witte turnpantoffels nodig voorzien van hun naam.
Ilse turnt op woensdag en vrijdag, An op donderdag en vrijdag.
DE BEWEGINGSRUIMTE:
2 maal per week kunnen de kinderen naar de bewegingsruimte, dit in groepjes van 2 à 3 kinderen. Dit is in de gang waar dan materiaal gezet wordt (kussens, ballenbad, ballonnen, fietsen, …).
Voor Ilse en Mireille is dit op maandag en donderdagnamiddag.
Voor An en Lieselot is dit op dinsdag en vrijdag namiddag.
KLASOVERSCHRIJDENDE MOMENTEN:
Doorheen het jaar zijn er ook heel wat klasoverschrijdende momenten. Dit zijn activiteiten tussen 2 of meerdere klassen. Zo gaan An en ik op maandagnamiddag samen ‘bewegen in de zaal’. Dinsdagavond sluit de klas van Ilse samen af met de klas van Mireille en de klas van An, samen met de klas van Lieselot. Op maandagavond komen er kinderen van de lagere school voorlezen voor de kleuters en op donderdagavond sluiten de jongste kleuters de dag samen af.
FRANS:
De kleuters krijgen wekelijks een kwartiertje Franse les.
KLASAFSLUITING EN MAANDAFSLUITING:
Om de maand is er een maandafsluiting. De eerste maandafsluiting is op 21 september. Alle klassen tonen dan een leuk muzisch moment. De maandafsluiting is om 14u30 in de Pitstop.
Dit jaar hebben we ook een klasafsluiting. Dit is 1 maal op de vijf weken. De eerste klasafsluiting is op vrijdag 14 september. We tonen dan leuke dingen die op dat moment leven in de klas. De klasafsluiting is in de klas om 14u45.
UITWISSELING VAN DE OUDSTE KLEUTERS:
Na de kerstvakantie wisselen 2 kleuters van de eerste kleuterklas met 2 kleuters van de oudste kleuters. Op deze manier maken ze kennis met de klas, de kinderen en de leerkracht voor het volgende schooljaar.
VOORLEZEN DOOR DE LAGERE SCHOOL:
Op dinsdag komen de kinderen van de lagere school voorlezen.
ONDERZOEKJES:
We werken met onderzoekjes die door de kinderen aangebracht worden. Dit kan gaan om iets wat uit de praatronde komt of om iets wat leeft in de klas.
Hieruit kan ook een project vloeien, afhankelijk van de interesse.
KRING:
Wanneer de kleuters in de klas komen, gaan ze naar de kring (er wordt niet gespeeld). We starten met de ochtendkring om 8.40 uur (kalenders en praatronde). Alle vertelsels van de kinderen worden genoteerd en getekend in de praatrondemap, die je steeds kan inkijken in de klas. Kom je later dan 8u40 toe, dan moet je met je kind in de gang blijven wachten tot 9u00.
KLASPOP:
Elke klas heeft zijn eigen klaspop die in het weekend mee naar huis mag, er zit een schriftje bij waar een verslagje in gemaakt kan worden (vb. door foto’s, tekeningen en tekst). Bij An zijn dat Jenny en Emile, bij Ilse is dat Fee. Op maandag wordt alles weer mee naar de klas gebracht.
De verslagjes worden in de klas samen met de kinderen voorgelezen.
AFSLUITRONDE:
Op het einde van de dag is er de afsluitronde, hierin vertellen de kinderen wat ze tijdens de dag leuk vonden en geven ze elkaar een pluim. Wanneer er tijdens de dag iets moeilijk verliep kan hieruit een afspraak gemaakt worden voor de volgende dag. Dit doen we in de loop van het schooljaar. Zoals eerder vermeld kunnen we voor deze gesprekken ook de axenroos gebruiken.
TAKENBORD:
De kleuters zijn verantwoordelijk voor een taakje (borstelen, planten water geven, emmer leeg maken, postbode, dieren verzorgen).
HOEKENSPEL:
Tijdens het vrij spel kunnen de kinderen kiezen in welke hoeken ze spelen.
Groep:
Indeling klas An
1 ste kleuterklas (aantal jongens en meisjes).
Zomerklas (aantal jongens en meisjes).
Indeling klas Ilse
1 ste kleuterklas (4 jongens en 7 meisjes).
Zomerklas (5 jongens en 6 meisjes).
INTERNET:
Wie geen internet heeft mag dit laten weten.
BESTELLEN VAN DE BOEKJES
Contant en aan de leerkracht. Tijd tot 14 september!


MEDEDELING: donderdag LUIZENCONTROLE

Donderdag, 13 september, komen naar goede gewoonte de kriebelmama's op bezoek in onze klas. Gelieve de haren van de kindjes in een staartje te doen, om de controle zo vlot (en knooploos..) mogelijk te laten verlopen.

Groetjes, Ilse

MEDEDELING: klasafsluiting @ vrijdag 14 september

Beste ouders
op vrijdag 14 september vindt onze eerste klasafsluiting plaats.

Jullie zijn welkom vanaf 14u45 om te komen luisteren wat er leeft in onze klas.