Een kijkje in de klas:
We maakten heel veel puzzels:
We speelden in de poppenhoek:
Wie wil de mama, papa en de baby zijn?
Billie-Roos was druk in de weer om de bouwhoek te repareren
Tessa en Gwendolyn speelden samen met An Hamertje Tik.
Thorwald en Tibet maakten een treinspoor in de autohoek. Tsjoeke tjoeke tuut tuut!
We deden een onderzoekje naar lieveheersbeestjes. We wilden graag weten hoe ze er uit zien, waar ze leven, wat ze eten en of ze eitjes leggen.
Shana bracht bladluizen mee. Wat zijn dat voor kleine diertjes!
We knutselden lieveheersbeestjes van papier.
Het resultaat:
Lieveheersbeestje,
kom eens bij mij.
Oh, wat een mooie vleugels heb jij.
Kom eens even hier,
want dan tel ik al vlug
alle zwarte stippen op jouw rode rug.
Op onze handen kregen we allemaal een lieveheersbeestje. Reuze fijn!!
Tijdens de klasafsluiting lieten we aan de mama's horen hoe het versje ging.
We zongen 2 liedjes:
Bim bam buisje,
wie woont er in dit huisje?
Druk eens op de bel
en je ziet het wel.
Jongens, meisjes aan de kant,
daar komt Mama Olifant.
Grote poten, grote oren
en een lange slurf van voren.
Jongens, meisjes aan de kant,
daar komt Mama Olifant.
(andere versies: Papa Olifant - Baby Olifant)
Ook vertelden we hen over de onderzoekjes die we gedaan hadden.
Bedankt om te komen..
Shana had voor An en alle vriendjes lekkere wafels bij. Hmm, lekker smullen.
Omdat Shana op vrijdag 14 maart een laatste dag in onze klas was, maakten we voor haar een kaart met hartjes.
Shana: "DANKU WEL ALLEMAAL!! Dikke kus."
AN en alle vriendjes: Danku wel, Shana!!
Voor we naar huis gingen, gaven we Shana allemaal nog een dikke knuffel en een kus.
Bedankt voor de fijne en leerrijke stage!!!
Groetjes Shana.