woensdag 26 oktober 2016

KIJKJE IN DE KLAS
We maakten lekkere balletjes voor onze pompoensoep. 
 We rolden eerst een worstje en
sneden die dan in stukjes. 
Van de stukjes rolden we balletjes. 
In elk bordje legden we 1 balletje, daarna 2,...
Cijfers op de iPad. 
Spelen en springen met de ballen. 

 We speelden poppenkast met
de spin, de eekhoorn, de egel en de uil. 


 Als we in de gang fietsen, doen we een fluovestje aan. 
 Scheppen in het zand. 
In de keuken van de poppenhoek maakten we lekkere soep.
We kozen eerst een receptenkaart. 
Casper wou tomatensoep maken.

Daarna gingen we naar de winkel.
Siebe was de groenteboer en kon heel goed verkopen. 
 Daarna sneden we de groenten in stukjes en
deden ze in de kookpot. 

De tafel werd gedekt, want de soep was bijna klaar. 
 Jackie bracht deze Cd mee. 
Fien had een goed idee:
We kunnen de Cd opzetten als we onze boterhammen opeten. 
Zo gezegd, zo gedaan. 
 We bouwden een lange straat met de grote blokken. 
 Met de planken werd het huis van Aaron gebouwd. 
 We maakten leuke tekeningen. 


 Onze muzikanten. 
We gingen dansen met Evelien. 
We werden piraten. 


 Fietsen maar. 


 De ballon. 
 Dinsdag hadden we een leuke fietsdag.


















 Ik vertelde dit leuke verhaal met de kamishibai. 

 We speelden een spel op de computer met Eline. 
 Elke dag verse soep.
Lekker. 
Siebe heeft zijn groentewinkel 
weer gevuld met lekkere en gezonde groenten. 



De kinderen hebben heel fijn in het keukentje gespeeld. 


Met de soeplepel schenken we de soep uit. 
Smakelijk eten. 
 Hé, een 3. 
We tekenden op de lichtbak. 

 Emon tekende een paard. 
 Jan tekende een kabouter. 
Een bal van Rayan. 


 De knipselbak. 

 In de zandbak. 
 Op het krijtbord stond een grote pompoen. 
 We hebben ze gekleurd. 

Goed gedaan hoor. 

 Waar is de bal Jan? 
 Gevonden. 
 Er is altijd werk in de timmerhoek. 
 Joepie, iedereen had zijn fiets of zijn step mee.
We gingen elkaars fiets bewonderen.
 Om de beurt mochten de kinderen iets aan hun fiets tonen. 
Jetje toonde haar bel.
Wie heeft er nog een bel?
Laat maar eens horen. 


 De wielen. 
 Bijna drie dezelfde fietsen. 
 Wie heeft er remmen aan zijn fiets? 
 Het zadel. 
 Een mandje. 

 Daarna konden we nog even fietsen. 



 An en haar kleuters kwamen naar onze klas 
voor een liedje en een verhaal.
 Jan bracht een kever mee.
 Hij toonde zijn kunstjes.
Wat heeft een kever allemaal? 
Dat wisten we nog goed 
van het onderzoekje van de kever van Fien.

 Emon bracht leuke boekjes mee.
Eline las ze voor. 


 We speelden met de blikjes van Isa. 

 Met de knuffels snoezelen in de tent. 
 Een foto van de fotograaf. 
 Plezier met de parachute. 


 We kunnen al fijn poppenkast spelen. 

 We lieten de kever vrij. 
 Woensdag sloten we onze dag af met het eerste kleuteratelier.
Dankzij jullie vele hulp werd het super leuk. 
Dankjewel.
Het volledige verslag hiervan volgt later. 
Ik ging met mijn groepje naar het Warandepark. 

 We zochten veel stokjes. 

 En maakten een kriebelende duizendpoot. 
 Goed gedaan jongens en meisjes. 


 Ik tekende Jef op het groot blad papier. 


 We legden takjes op de lijnen. 
 De blaadjes werd ogen en haren. 
 Takkenmannetje Jef is klaar.
 Daag, takkenmannetje.
Het papier mogen we niet in het park laten liggen. 
 We frommelen het lekker op. 
 We klommen op de boomstam en 
verzonnen waar we inzaten en waar we naar toe gingen.




Vele groetjes,
Mireille