woensdag 13 april 2016

MEDEDELING BOTERHAMMEN 

Beste ouders,

Vrijdag 15 april vieren we de verjaardag van Viktor.
Hij zal dan ‘s middags trakteren met lekker verloren brood.

De kinderen moeten dus geen boterhammen meebrengen.

groetjes,
Mireille 
KIJKJE IN DE KLAS
Maandag gingen we na de praatronde naar de hoekjes.
We speelden het vangspel met de bal van Viktor.
 We maakten leuke tekeningen.

 We maakten de plannetjes na met Hamertje tik. 

 Na twee weken vakantie hadden de popjes veel aandacht nodig. 
 De klusjes werden afgewerkt. 
 De strijk werd gedaan. 
 

Er werd lekker gekookt. 

We deden een spelletje rond de 1-1 relatie.
Met de pomponnetjes van Heloise 
maakten we mooie lentebloesems.
Op elk takje legden we één bloempje. 


 
Plots stonden er grote letters op ons krijtbord.
Wie heeft dat gedaan? 
Wat zou er op staan?
 We goten water in de zandbak.
Mengen maar. 


 Omdat het vakantie geweest was, 
moesten we veel briefjes van de scheurkalender scheuren.
In de knipselbak konden we ze goed gebruiken 
om de cijfers uit te knippen. 
 Zou Viktor gegroeid zijn nu hij een jaartje ouder geworden is? 
 Met de trein op reis.
 We bewonderden alle tulpen in de bloemenperkjes.
 Ik vertelde het verhaal van Muis. 
 Dinsdagochtend kwam Elisabeth naar onze kring.
Trots toonde Charlotte de foto's van haar broertje in de buik. 
 Op deze foto konden we het gezichtje en armpje heel goed zien. 
 Het broertje zal heel binnenkort geboren worden.
Veel succes Elisabeth en heel erg bedankt voor je bezoekje. 
 In de creahoek maakten we mooie bedankkaarten. 

Voor Elisabeth en voor nonkel Eli.
 Aan de binnenkant van de kaart stempelden we BEDANKT. 

 Roza bracht haar prikmatje mee. 
 Het was gezellig in het huisje. 
 Wat is er te zien in het kasteel?
 Dinsdagnamiddag gingen we samen met Evelien 
naar de bibliotheek. 
 We vonden heel veel leuke boeken. 

 Boekjes lezen is zo fijn. 

 Onze gitaristen van de klas. 
Zal Eli, de nonkel van Jackie woensdag ook een gitaar meebrengen?

 Samen met de klas van Ilse zongen we het Bloesemliedje
en maakten muziek zonder instrumenten. 
 Ik vertelde het verhaal van Karel in de lente. 
 Viktor demonstreerde hoe zijn tolletjes draaien. 
 Woensdag kwamen nonkel Eli en Kristien op bezoek. 
Eli bracht zijn muziekinstrumenten mee. 
 De trompet.
 Eli speelde onze liedjes die we geleerd hadden.
Hé, die herkennen we hoor.
We zongen fijn samen met de trompet. 
 We mochten zelf ook op de trompet spelen.
Wie krijgt er een geluid uit?
Het lukte al goed hoor. 
 Er zitten zeker heel wat muzikale talentjes in onze klas. 






 Eli bracht ook zijn bastuba mee.
Klinkt die hetzelfde als de trompet? 


 We mochten de bastuba even opwarmen
dan klinkt ze beter.


 We mochten ook op de tuba spelen.
En hier en daar klonk er een mooi geluidje.
Super fijn. 

 Heel erg bedankt Eli en Kristien voor jullie muzikale bezoek.
We hebben er heel erg van genoten.
Ik denk dat ik de volgende dagen nog 
veel trompet- en tubageluidjes zal horen in de klas. 
Vele groetjes,
Mireille