maandag 17 februari 2014

Een kijkje in de klas:

 Vandaag nam ik Lieselot haar klas over, ze viel gisteren van de trap en brak haar teen. Shana deed mijn klasje. Ik vond het heel leuk om mijn vriendjes terug bij mij in de klas te hebben. Jana bracht iets mee om leuke trucjes mee te doen. We wisten niet hoe het heet, we noemden het dan maar de vliegende schotel ;-) Met het beurtenlijstje kon iedereen eens gaan oefenen.
 Met de plasticine en de smartmax maakten we de letters T, E, N, E. Even in de juiste volgorde leggen en we hadden het woord teen.

 Emma had een Hongaars boekje bij. Natuurlijk kunnen we geen Hongaars lezen. Samen met Sari maakte ze a.d.h. van de prenten er zelf een verhaal bij.
 Lena bracht een stokpopje mee, maar ojee het had geen hoofd meer. Eerst gingen we op zoek naar een goede maat van wattenbolletje. Lena tekende er een gezichtje en haar op en het was weer gemaakt.
 Nog wat plasticine letters.
 Eva bracht schelpen mee, ze wilde ze graag schilderen en ermee stempelen.


 Rik bracht een bakugan mee, samen met Rien ging hij op zoek waaraan de magneet overal bleef hangen. Aan deze bal van de smartmax bleef het alvast hangen.
 Zorn had het woord teen al snel klaar, knap hoor.

 De jongens gingen aan de slag om voor Lieselot een kaart te maken. Na de laatste speeltijd ging Evy (vervangster Lieselot) samen met Hanne, Eva, Rik, Vincent en Loren langs Lieselot haar appartement om de kaart af te geven.
 Stien had het woord teen ook klaar en versierde het met bloemen.
 Rik en Rien gingen ondertussen verder op zoek naar ondergronden waar de bakugan aan bleef hangen.

 Er werd een spel gespeeld met Jolien (stagiaire).
 Rien maakte een papieren vliegtuigje, hij wilde weten hoe ver het kon vliegen en ging het in de gang d.m.v. voetstappen meten hoe ver het vloog.
 Er werden vissen gemaakt om met de techniekdoos met de magneten vissen te vangen.
 Rik en Eva werkten met Loes.
 Nadat we het verhaal van Pepijn hadden gelezen dachten we na wat er in de koffer moet om op kamp te gaan. Jana, Eva, Stien en Rien gingen aan de slag om alles te tekenen en in de koffer te plakken. Iedereen kreeg een kopie mee, zo kunnen de kleuters doorkruisen wat er al in de koffer zit als jullie de koffer inpakken.

 Verder experimenteren met allerlei magneten.
Sheilla en Charlotte maakten een puzzel.
We sloten de dag af met een verhaal.
Ik genoot met volle teugen van een dagje bij de oudste kleuters.