woensdag 5 oktober 2016

KIJKJE IN DE KLAS
 Wat hadden we vrijdag allemaal 
meegebracht van het Warandepark? 
We maakten onze zak leeg in de kring en 
gingen op ontdekking.

 We sorteerden onze herfstschatten in de mandjes. 


Met spaghettitangen, pincetten en een grote barbecuetang
probeerden we de kastanjes, eikels en dennenappels 
in verschillende potjes en dozen te leggen.

De grote jongens en meisjes van het tweede leerjaar 
kwamen maandag in onze klas spelen en hielpen ons in de hoekjes. 


 We boetseerden slakjes en paddenstoelen. 


 Eline speelde spelletjes met ons. 


 We vulden onze mobiel in de kring met herfstvruchtjes. 
 Finja had een heel fijn weekend met Esin. 
Esin trok een nieuwe foto uit het zakje.
Donderdag mag Isa Finja meenemen voor een lang weekend. 
 Opperste concentratie in de onderzoekshoek. 


 De poppenhoek. 



 Fietsen kan ook in de gang. 

 De zoekpuzzel. 
 Hoge torens bouwen. 
 Samen boekjes lezen. 




 Toen we dinsdagochtend door het raam keken 
zagen we een reuze pompoen. 
Die wilden we toch even van dichtbij gaan bekijken. 
Volgende week mogen we erbij zijn als Karen ze gaat doorzagen...
 We tekenden de grote bomen van het Warandepark. 
 Eerst de stam en daarna heel veel takken. 



 Met waterverf stempelden we de herfstblaadjes erbij. 



De cijfertrein. 


 De kinderen van klas Liesbeth kwamen toneel voor ons spelen. 
 De kleutertjes konden heel goed luisteren. 
 Super goed gedaan jongens en meisjes.
Twee dikke duimen voor jullie. 
 Dinsdagnamiddag gingen we naar de bibliotheek. 


 Nadien gingen we naar het Warandepark. 
Zouden we bolsters van de wilde kastanje vinden? 
Die hadden we nog niet in onze klas. 
Herfstblaadjes konden we ook nog gebruiken. 











 Poseren voor de grote boom. 
 We brachten weer 20 leuke boeken mee van de bib. 



 We keken in het eerste Pitjournaal. 
 De kinderen van Ilse kwamen naar onze klas.
We zongen leuke liedjes. 

 We brachten veel blaadjes mee en we vonden ook bolsters. 


We sorteerden de herfstblaadjes per kleur. 
Sommige blaadjes hadden verschillende kleuren. 


 Pascale kwam langs voor de Franse les. 
 We leerden deze kleuren. 
 We speelden het memoryspel van Esin. 

 We pakten de herfstvruchten met de tangen en 
alle potjes werden gevuld. 
 Dat gaat al heel goed hoor. 
 De eekhoorn uit het bos en zijn vriendjes 
in de poppenkast. 


 Zitten alle dieren in de juiste wagon van de cijfertrein? 
 Tellen maar. 

Vele groetjes,
Mireille