woensdag 8 maart 2017

MEDEDELING

Beste ouders,

Iedereen is welkom op onze klasafsluiting op woensdag 29 maart om 8u40 in de klas.



KLASKAMP DONDERDAG 11 MEI 2017
KINDERBOERDERIJ
“Juffertje in ‘t groen”
GROENSTRAAT 1 TESSENDERLO


PROGRAMMA:

8U40:                      VERZAMELEN IN DE KLAS
VERTREK NAAR DE BOERDERIJ

9U15:                      AANKOMST OP DE BOERDERIJ

VOORMIDDAG:      BINNEN DE KLEINE DIEREN ETEN GEVEN
KOEKJE EN DRANKJE VAN “JUFFERTJE IN ’T GROEN” 
BUITEN RONDLEIDING BIJ DE DIEREN
SPELEN IN DE HOOISCHUUR EN MET DE KLOMPEN
RIJDEN MET DE TRACTORS

’S MIDDAGS:          EIGEN LUNCHPAKKET ETEN

NAMIDDAG:           SPELEN IN DE SPEELTUIN, IN DE ZANDBAK, OP DE BERG, IN DE SCHUUR,…

WE ZOUDEN IN DE NAMIDDAG OOK GRAAG FRUITSPIESJES MAKEN
WELKE OUDERS ZOUDEN DEZE ACTIVITEIT WILLEN BEGELEIDEN?

15U00:                    VERTREK NAAR DE SCHOOL
VERZAMELEN IN DE KLAS

15U30:                    NAAR HUIS


WIE KAN ER RIJDEN EN MEE BEGELEIDEN?

WE HEBBEN PLAATS NODIG VOOR 20 KLEUTERS

PER KIND KAN ER 1 OUDER OF 1 GROOTOUDER MEEGAAN, TENZIJ ER TE WEINIG HULP IS

JE KAN JE NAAM NOTEREN OP HET BLAD IN DE GANG



ALVAST HEEL ERG BEDANKT VOOR JULLIE HULP

GROETJES,
MIREILLE


KIJKJE IN DE KLAS
Wat kunnen we meten met de rolmeter van Jackie?

We hebben in de klas ook een groeimeter.
 Iedereen zit al klaar om zich te laten meten. 
Tot aan welk figuurtje op de groeimeter kom jij?  

 Welke kinderen zijn er even groot? 

Onze nieuwe vriendjes Ellenore en Finn 
 doen al fijn mee. 
 We speelden gezellig in de tent met veel zachte knuffels.
 Welke foto's staan er op de blokken van Aaron? 
Esin bracht haar gitaar mee. 

Om ter luidst? 
 In de vakantie waren er enkele kinderen ziek geweest. 
We kozen dus de themadoos van de dokter.

 De puzzelblokjes. 

 
Tekenen op de lichtbak. 
 Er loopt een paard door de klas. 
 Op wandel met de baby's. 

 De dierentuin. 


 Deze maand staat het brevetje van knippen in de kijker. 
In de knipselbak werd al volop geëxperimenteerd.  

 
We leerden dit nieuwe versje 
en maakten een leuk knipselmannetje. 
*
KNIPPEN

Zes knipjes naast elkaar.
Een kammetje voor mijn haar.

Het korte stuk precies in twee.
Dobbelstenen, speel je mee?

Knip nu het lange stuk in twee.
Dit zijn de golven van de zee.

Kleef dan alles bij elkaar:
een mond, twee ogen
en véél haar.
*
Hier kan je de verschillende stappen volgen:
Zes knipjes naast elkaar.
 Een kammetje voor mijn haar.
 Het korte stuk precies in twee.
 
Dobbelstenen, speel je mee?
Knip nu het lange stuk in twee.
Dit zijn de golven van de zee.
Kleef dan alles bij elkaar:
een mond, twee ogen 
en véél haar.
We tekenden ook twee oren en het gezicht.  
En ook de neus en de tanden. 
We zijn super trots op onze gekke knipselmannetjes. 
 Wat waren de kinderen gemotiveerd om te knippen, te plakken, 
te tekenen en met de perforator aan de slag te gaan. 
Dat was genieten. 






















 We speelden spelletjes met Martine en Vicky. 







We vertelden uit dit mooie boek dat Omer meebracht. 
 We kozen de themadoos van de kok en 
maakten natuurlijk heerlijke soep.
 Wat zit er in de soep? 
Lekker hoor. 

 We bouwden vliegtuigen en auto's met de noppers. 


 Samen spelen met de parachute en de bal. 

 Jozefien, Ravza en Hasse van klas An 
kwamen hun zelfgemaakte verhaal over Tik en Tok vertellen.
 Heel goed gedaan meisjes,
dankjewel. 
 Boekjes lezen. 

 Klas Ilse kwam naar ons voor een versje en een verhaaltje. 

 Tijdens de ochtendkring kijken we elke dag welk weer het is...
We speelden het lottospel.


Open en dicht. 
 Waar zit het konijntje? 

 In de poppenkast. 
 Tijdens de Franse les bracht Pascale verschillende voertuigen mee. 


 We tekenden en plakten in ons onderzoeksboek. 


 De auto's en de treinsporen. 
 We bouwden een groot huis met de duploblokken. 
Het nieuwe poppenhuis werd heringericht. 
 We keken in het onderzoeksboek.
Welke leuke dingen deden we allemaal? 

 Vele groetjes,
Mireille