maandag 14 juni 2010

Vrijdag kozen de kinderen om de laatste periode te werken rond monsters.

Vandaag kregen we "Enge Eddie" en "Kees Kietel" op bezoek (monsterhandpoppen). Nadien gingen we onze eigen monsters schilderen, morgen werken we ze af.
Nadien gingen we in de zaal lopen van de monsters, dit deden we op de maat van de muziek. We liepen op verschillende manieren: vooruit, achteruit, zijwaarts, met hoge knieƫn, met de hielen tegen de poep.
In de namiddag deden we de uitwisseling van de derde kleuterklas met de eerste kleuterklas. De kleuters van de 1ste kleuterklas gingen dus naar Lieselot. Dit is wat ze over hun bezoek vertelden:
Linde: ik heb in de poppenhoek gespeeld, dat was leuk.
Elanur: spelletje gespeeld van Ferre, ook een ijsjesspelletje met veel kaartjes en kleuren. Het was heel veel leuk.
Yorben: ik was met de treinspoor aan het spelen, leuk.
Jolien: Lieselot was voor mij aan het zorgen.
Ferre: ik had getekend, een spin. Ik heb er een koek gegeten.
Sibbe: ik heb een moeilijke puzzel gemaakt, ik ga die volgende keer verder doen die van de dieren. De poppenhoek is ook leuk.
Jada: ik heeft in de poppenhoek gespeeld en ik heven geknutseld, leuk.
Mara: ik heb in de poppenhoek gespeeld en geknutseld, leuk.
Mylo: ik heb een koekje gegeten en buiten gespeeld. Ik heb een taart gemaakt voor An.
Lilith: ik heb in de poppenhoek gespeeld en een koek gegeten.
De derde kleuterklas zat dan in mijn klasje samen met het zomerklasje. We speelden samen het spel "gewoon geweldig", we tekenden en speelden in de hoeken van de klas.


Voor we naar huis gingen lazen we een monsterboekje van Helmer.